Tujuh Warga ASING Rompak ATM

View previous topic View next topic Go down

Tujuh Warga ASING Rompak ATM

Post by Detective on Sat Jun 21, 2008 2:29 pm

Oleh MOHD. SAIFUL MOHD. SAHAK

BANGI 19 Jun - Sekumpulan tujuh lelaki yang menyamar sebagai anggota polis merompak wang tunai RM350,000 dari mesin pengeluaran wang automatik (ATM) CIMB Bank di Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) di sini awal pagi ini.

Dalam kejadian di Wisma Unikeb pada pukul 3.45 pagi itu, semua suspek dipercayai warga asing berpura-pura membuat pemeriksaan kawalan bangunan koperasi UKM itu.

Ketua Polis Daerah Kajang, Asisten Komisioner Sakarudin Che Mood berkata, selepas memperkenalkan diri sebagai anggota polis, salah seorang suspek bersenjatakan parang menahan seorang pengawal keselamatan dan mengikatnya.

"Suspek menahan dua lagi pengawal keselamatan di tingkat atas bangunan tersebut dan sepasang suami isteri yang bekerja di situ sebelum mengikat dan mengurung mereka di sebuah bilik.

"Beberapa komponen di mesin ATM itu turut dikopak sebelum berjaya membuka empat peti besi wang pada salah satu daripada empat mesin ATM berkenaan," katanya ketika ditemui di tempat kejadian.

Menurut Sakarudin, kesemua suspek dipercayai penjenayah profesional berdasarkan modus operandi yang terancang dan teliti di samping menggunakan mesin pemotong berkuasa gas Oxythelane.

"Suspek dipercayai mengambil masa satu hingga dua jam untuk memotong mesin besi ATM itu sebelum berjaya mengeluarkan wang di dalamnya," ujarnya.

Tambah beliau, pihaknya menghadapi kesukaran mengesan suspek dalam kejadian ini kerana perompak terbabit bertindak menutup kamera litar tertutup (CCTV) mengunakan kertas surat khabar dan pita pelekat.

Dalam pada itu, Sakarudin menolak kemungkinan kejadian ini dilakukan oleh kumpulan yang sama merompak tujuh pekerja bank dan melarikan wang RM7,000 di Taman Midah semalam.

Sehubungan itu, beliau meminta orang ramai yang mempunyai maklumat mengenai kejadian tersebut supaya menghubungi Rakan Cop di talian 03-21159999 atau khidmat pesanan ringkas (SMS) ke 32728.

Dipetik daripada Utusan Malaysia

_________________
SESEORANG YANG TAKUT UNTUK MEMBUAT KESILAPAN TIDAK AKAN MENEMUI SESUATU YANG MENAKJUBKAN!!
avatar
Detective
Admin

Posts : 270
Join date : 2008-05-19
Age : 27
Location : 18500, Machang

View user profile http://dakwah.motionsforum.com

Back to top Go down

Re: Tujuh Warga ASING Rompak ATM

Post by koala oren on Sun Jun 22, 2008 10:19 pm

tak sedar dr punya pendatang..kurang ajar btl..dah la menumpang xsen plak...

koala oren

Posts : 192
Join date : 2008-05-26
Location : oren world

View user profile

Back to top Go down

Re: Tujuh Warga ASING Rompak ATM

Post by bAlQis_aIna on Mon Jun 23, 2008 1:16 pm

kalau hantar balik ke negara dorg pon, last2 mai balik..
avatar
bAlQis_aIna

Posts : 78
Join date : 2008-06-09
Age : 28
Location : Malaysia

View user profile

Back to top Go down

Re: Tujuh Warga ASING Rompak ATM

Post by Detective on Tue Jun 24, 2008 5:21 pm

nak buat macm mana? miskin sgt lar tu nak merompak. x pun ada agenda lain

_________________
SESEORANG YANG TAKUT UNTUK MEMBUAT KESILAPAN TIDAK AKAN MENEMUI SESUATU YANG MENAKJUBKAN!!
avatar
Detective
Admin

Posts : 270
Join date : 2008-05-19
Age : 27
Location : 18500, Machang

View user profile http://dakwah.motionsforum.com

Back to top Go down

Re: Tujuh Warga ASING Rompak ATM

Post by budak_kecik90 on Tue Jun 24, 2008 8:34 pm

masyaALLAH....
ana baru je balik dr lawan dbat sek men prgkat kebgsaan kt USIM....
salah satu tjuk die ialah 'kedatangan pekerja asing ke malaysia menyumbang kpd pembangunan negara'....
ana dpt phak kerajaan plak tu!!!
kene la menyokong....
haduh....
avatar
budak_kecik90

Posts : 425
Join date : 2008-05-27
Age : 26
Location : fi kulli makan...

View user profile

Back to top Go down

Re: Tujuh Warga ASING Rompak ATM

Post by bAlQis_aIna on Wed Jun 25, 2008 1:17 pm

menyumbang ke? ade la sket.. tp rsenye byk bg kburukan je.. Rolling Eyes
avatar
bAlQis_aIna

Posts : 78
Join date : 2008-06-09
Age : 28
Location : Malaysia

View user profile

Back to top Go down

Re: Tujuh Warga ASING Rompak ATM

Post by budak_kecik90 on Wed Jun 25, 2008 8:57 pm

yup btul!!
lbih byk buruk drpd baik...
avatar
budak_kecik90

Posts : 425
Join date : 2008-05-27
Age : 26
Location : fi kulli makan...

View user profile

Back to top Go down

Re: Tujuh Warga ASING Rompak ATM

Post by mazri on Thu Jun 26, 2008 11:07 pm

Mentang2lah dapat 'menumpang' di Malaysia ni, ada hati nak tunjuk kuat konon. Belasah sampai separuh mati je kalau dapat tangkap lanun jahanam tu.

mazri

Posts : 11
Join date : 2008-05-25
Age : 30
Location : Di bawah naungan Ilahi

View user profile

Back to top Go down

Re: Tujuh Warga ASING Rompak ATM

Post by budak_kecik90 on Sat Jun 28, 2008 12:07 am

skang tgh kecoh pasal lambakan pendatang asng kat sabah..
avatar
budak_kecik90

Posts : 425
Join date : 2008-05-27
Age : 26
Location : fi kulli makan...

View user profile

Back to top Go down

Re: Tujuh Warga ASING Rompak ATM

Post by Detective on Sat Jun 28, 2008 6:41 pm

meyumbang?? Menyumbang perkara yg x elok ada lah..

_________________
SESEORANG YANG TAKUT UNTUK MEMBUAT KESILAPAN TIDAK AKAN MENEMUI SESUATU YANG MENAKJUBKAN!!
avatar
Detective
Admin

Posts : 270
Join date : 2008-05-19
Age : 27
Location : 18500, Machang

View user profile http://dakwah.motionsforum.com

Back to top Go down

Re: Tujuh Warga ASING Rompak ATM

Post by Detective on Sat Jun 28, 2008 6:42 pm

Tp, x dpt di nafikan ada jugak yg meyumbang perkara kebaikan.. Pendatang asing sanggup buat kerja yg org melayu x nak buat,,,

_________________
SESEORANG YANG TAKUT UNTUK MEMBUAT KESILAPAN TIDAK AKAN MENEMUI SESUATU YANG MENAKJUBKAN!!
avatar
Detective
Admin

Posts : 270
Join date : 2008-05-19
Age : 27
Location : 18500, Machang

View user profile http://dakwah.motionsforum.com

Back to top Go down

Re: Tujuh Warga ASING Rompak ATM

Post by budak_kecik90 on Sun Jun 29, 2008 6:26 pm

btul...sbg cntoh
buruh binaan,tkg sapu sampah n lain2... Sad
avatar
budak_kecik90

Posts : 425
Join date : 2008-05-27
Age : 26
Location : fi kulli makan...

View user profile

Back to top Go down

Re: Tujuh Warga ASING Rompak ATM

Post by koala oren on Fri Jul 04, 2008 8:08 am

tak guna punya pendatang haram..dh la dtg secara haram..buat pulak menda2 haram..mmg haram dia masuk syurga nnt..

koala oren

Posts : 192
Join date : 2008-05-26
Location : oren world

View user profile

Back to top Go down

Re: Tujuh Warga ASING Rompak ATM

Post by budak_kecik90 on Fri Jul 11, 2008 9:44 am

tapi kan..
ade jgk antara dorg yg dtg scra haram tp mmg niat utk mencari rezqi...
dorg xde duit nak buat permit..
avatar
budak_kecik90

Posts : 425
Join date : 2008-05-27
Age : 26
Location : fi kulli makan...

View user profile

Back to top Go down

Re: Tujuh Warga ASING Rompak ATM

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum