PM Jangan Cabar Rakyat!!

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Go down

PM Jangan Cabar Rakyat!!

Post by HafaazMuslim on Wed Jun 11, 2008 10:51 pm

ASSALAMUALAIKUM..INI ANA AMBIL DR HARAKAH..PANAS JUGA HATI, BILA BACA...

PM jangan cabar rakyat - Haron Din
Intan Abdullah
Wed | Jun 11, 08 | 8:46:47 am MYT

KUALA LUMPUR, 11 Jun (Hrkh) - Tindakan kerajaan Barisan Nasional (BN) menaikkan harga minyak di pasaran pada ketika ini memperlihatkan seolah-olah mereka ingin mencabar kesabaran rakyat untuk berbuat sesuatu.

Timbalan Mursyidul Am PAS, Dato' Dr Haron Din berkata sekarang ini kerajaan tidak prihatin dan tidak mempedulikan suara hati rakyat.

"Yang paling penting, kerajaan tidak perlu menunggu sehingga rakyat menunjukkan bantahan barulah mereka hendak faham bahawa ianya tidak patut dibuat," tegasnya ketika dihubungi Harakahdaily.

Tambahnya, kerajaan sepatutnya mencari jalan yang lain untuk menghadapi situasi ini dengan mengelakkan kenaikan harga minyak yang turut mengundang kesan berantai yakni kenaikan harga-harga barangan keperluan lain.

"Kerajaan seperti membuat provokasi supaya rakyat bertindak dan bangkit, maka tidak hairanlah ada pihak yang merancang untuk mengadakan perhimpunan besar-besaran.

"Walau bagaimanapun, saya meletakkan sepenuh keyakinan kepada kerajaan agar mereka lebih bersimpati kepada penderitaan rakyat," katanya lagi.

Pada masa yang sama, Haron Din yang juga merupakan bekas pensyarah Universiti Kebangsaan Malaysia itu menyeru kerajaan agar menginsafi penderitaan yang terpaksa ditanggung rakyat.

"Jangan sesekali mengambil jalan mudah semata-mata untuk mengurangkan subsidi dengan menghukum rakyat dengan begitu berat kerana pada masa yang sama kerajaan turut mengaut keuntungan besar.

"Kita juga tertanya-tanya, ke manakah perginya keuntungan tersebut?" ujarnya.

Jelasnya, tugas utama kerajaan adalah menjaga kestabilan negara dan keselesaan rakyat yang membawa maksud kerajaan seboleh-bolehnya memberi suatu kehidupan yang selesa kepada rakyat tanpa membebankan mereka dengan masalah.

"Sekarang yang berlaku, kerajaan membebankan rakyat dengan bebanan yang ternyata amat berat di mana rakyat yang telah memilih kerajaan yang memerintah telah mendapat pulangan dalam bentuk terpaksa berbelanja yang di luar kemampuan mereka.

"Ertinya, keselesaan rakyat sudah menjadi bebanan, dan rakyat semakin hari semakin berat," ujarnya lagi.

Tegasnya, jika ini terus berlaku kesalahan ini tidak hanya boleh diletakkan kepada kerajaan sebaliknya rakyat yang telah mengundi mereka dalam pilihan raya lalu turut dipertanggungjawabkan.

"Pakatan Rakyat telah menyebutkan dalam pilihan raya umum lalu, bahawa sekiranya diberi peluang memerintah, harga minyak akan diturunkan dan sebaliknya bagi BN yang mahu menaikkan lagi harga minyak," katanya.

Oleh itu ujarnya, silapnya rakyat yang telah membuat pilihan untuk meneruskan perkhidmatan mereka yang akan menyusahkan kehidupan rakyat dan masa depan negara.

"Walau bagaimanapun, kerajaan BN tidak patut membalas rakyat yang tidak memberikan kemenangan yang besar dengan sedemikian gaya," ujarnya.

Hal ini disebabkan katanya, di negara-negara pengeluar minyak seperti Abu Dhabi, Arab Saudi dan Brunei harga minyak boleh didapati dengan murah dan rendah.

"Negara-negara pengeluar minyak ini biasanya membalas budi baik rakyat dengan mengekang harga minyak pada paras yang munasabah tetapi ianya berbeza di Malaysia, apabila kerajaan kita lebih mementingkan keuntungan dirinya dan negara, sehingga sanggup memaksa rakyat menanggung bebanan kos bahan bakar yang tinggi.

"Bebanan itu sebagai harga mereka memberi kepercayaan kepada Umno-BN," demikian ujarnya. - mks. _

_________________
WebSite Ana >>>>>
http://hafaazmuslimislami.blogspot.com

-Walakin kunu Rabbaniyyin
-Ihfazh Allah Yahfazhka



"Ssungguhnya solatku,ibadatku,cintaku,hidupku,dan matiku, hanya kerana Allah S.W.T.,Tuhan Seluruh Alam yang mentakdir menentukan segala2nya"
avatar
HafaazMuslim

Posts : 460
Join date : 2008-05-25
Age : 97
Location : Kompleks Balai Islam, KL

View user profile http://hafaazmuslimislami.blogspot.com

Back to top Go down

Re: PM Jangan Cabar Rakyat!!

Post by koala oren on Thu Jun 12, 2008 4:28 pm

kesian kt rakyat...takde hati perut btl...

koala oren

Posts : 192
Join date : 2008-05-26
Location : oren world

View user profile

Back to top Go down

Re: PM Jangan Cabar Rakyat!!

Post by budak_kecik90 on Thu Jun 12, 2008 10:14 pm

sokong ustaz haron din!!!
jom buat p'himpunan bantai pak lah ramai2....
pergh...'emo' plak ak ni....
avatar
budak_kecik90

Posts : 425
Join date : 2008-05-27
Age : 26
Location : fi kulli makan...

View user profile

Back to top Go down

Re: PM Jangan Cabar Rakyat!!

Post by HafaazMuslim on Thu Jun 12, 2008 10:34 pm

Knp xpotong sdkit kemudahan2 yg sgt9 byk utk pemimpin2 kita tu?
Dahlah makan duit rakyat...Minyak pulak naik...Xbaiklah macam tu..XADIL.

_________________
WebSite Ana >>>>>
http://hafaazmuslimislami.blogspot.com

-Walakin kunu Rabbaniyyin
-Ihfazh Allah Yahfazhka



"Ssungguhnya solatku,ibadatku,cintaku,hidupku,dan matiku, hanya kerana Allah S.W.T.,Tuhan Seluruh Alam yang mentakdir menentukan segala2nya"
avatar
HafaazMuslim

Posts : 460
Join date : 2008-05-25
Age : 97
Location : Kompleks Balai Islam, KL

View user profile http://hafaazmuslimislami.blogspot.com

Back to top Go down

Re: PM Jangan Cabar Rakyat!!

Post by mazri on Fri Jun 13, 2008 2:53 am

Inilah hasil drpd Islam Hadhari yang diperkenalkan oleh Pak Lah! Macam ni ke pemerintah negara Islam? Kalau macam nilah pemerintah negara kita, lebih baik jadi pemerintah negara bukan Islam. JAHAT BIN KEJAM BIN ZALIM BIN DURJANA!!! Mad

mazri

Posts : 11
Join date : 2008-05-25
Age : 30
Location : Di bawah naungan Ilahi

View user profile

Back to top Go down

Re: PM Jangan Cabar Rakyat!!

Post by HafaazMuslim on Fri Jun 13, 2008 2:34 pm

ALHAMDULILLAH, HARI NI ADA PERHIMPUNAN AMAN...!
Bermula dr Masjid Kampung Baru dan berarak ke KLCC, slepas solat Jumaat ni...

_________________
WebSite Ana >>>>>
http://hafaazmuslimislami.blogspot.com

-Walakin kunu Rabbaniyyin
-Ihfazh Allah Yahfazhka



"Ssungguhnya solatku,ibadatku,cintaku,hidupku,dan matiku, hanya kerana Allah S.W.T.,Tuhan Seluruh Alam yang mentakdir menentukan segala2nya"
avatar
HafaazMuslim

Posts : 460
Join date : 2008-05-25
Age : 97
Location : Kompleks Balai Islam, KL

View user profile http://hafaazmuslimislami.blogspot.com

Back to top Go down

Re: PM Jangan Cabar Rakyat!!

Post by budak_kecik90 on Fri Jun 13, 2008 5:59 pm

HafaazMuslim wrote:Knp xpotong sdkit kemudahan2 yg sgt9 byk utk pemimpin2 kita tu?
Dahlah makan duit rakyat...Minyak pulak naik...Xbaiklah macam tu..XADIL.

hari tu berita ckp elaun menteri dipotong...
tp byk gak dorg dpt!!mcm xpotong je!!!


ana petik utusan selasa 10 jun 2008:

elaun keraian BULANAN bg:
PERDANA MENTERI : RM18,865
TIMB. PM : RM15,105
MENTERI : RM12,320
TIMB. MENTERI : RM6000

tiap2 bulan tuh.... Sad Sad Sad
avatar
budak_kecik90

Posts : 425
Join date : 2008-05-27
Age : 26
Location : fi kulli makan...

View user profile

Back to top Go down

Re: PM Jangan Cabar Rakyat!!

Post by HafaazMuslim on Fri Jun 13, 2008 10:21 pm

Itu baru bbrapa..
Tmbah yg lain2 lagi, en?

_________________
WebSite Ana >>>>>
http://hafaazmuslimislami.blogspot.com

-Walakin kunu Rabbaniyyin
-Ihfazh Allah Yahfazhka



"Ssungguhnya solatku,ibadatku,cintaku,hidupku,dan matiku, hanya kerana Allah S.W.T.,Tuhan Seluruh Alam yang mentakdir menentukan segala2nya"
avatar
HafaazMuslim

Posts : 460
Join date : 2008-05-25
Age : 97
Location : Kompleks Balai Islam, KL

View user profile http://hafaazmuslimislami.blogspot.com

Back to top Go down

Re: PM Jangan Cabar Rakyat!!

Post by HafaazMuslim on Fri Jun 13, 2008 10:22 pm

APA SEBABNYA KENA BG DUIT YG BYK KT DORG?
MEMBAZIR...IKHLAS KE X KEJE TU


Last edited by HafaazMuslim on Fri Jun 13, 2008 11:25 pm; edited 1 time in total

_________________
WebSite Ana >>>>>
http://hafaazmuslimislami.blogspot.com

-Walakin kunu Rabbaniyyin
-Ihfazh Allah Yahfazhka



"Ssungguhnya solatku,ibadatku,cintaku,hidupku,dan matiku, hanya kerana Allah S.W.T.,Tuhan Seluruh Alam yang mentakdir menentukan segala2nya"
avatar
HafaazMuslim

Posts : 460
Join date : 2008-05-25
Age : 97
Location : Kompleks Balai Islam, KL

View user profile http://hafaazmuslimislami.blogspot.com

Back to top Go down

Re: PM Jangan Cabar Rakyat!!

Post by koala oren on Fri Jun 13, 2008 10:24 pm

tlg la rakyat sekarang...

koala oren

Posts : 192
Join date : 2008-05-26
Location : oren world

View user profile

Back to top Go down

Re: PM Jangan Cabar Rakyat!!

Post by HafaazMuslim on Fri Jun 13, 2008 11:27 pm

Sepatutnya dorg kena byk mnderma...

Mnderma?
Tgn kanan mmberi, tgn kiri?

_________________
WebSite Ana >>>>>
http://hafaazmuslimislami.blogspot.com

-Walakin kunu Rabbaniyyin
-Ihfazh Allah Yahfazhka



"Ssungguhnya solatku,ibadatku,cintaku,hidupku,dan matiku, hanya kerana Allah S.W.T.,Tuhan Seluruh Alam yang mentakdir menentukan segala2nya"
avatar
HafaazMuslim

Posts : 460
Join date : 2008-05-25
Age : 97
Location : Kompleks Balai Islam, KL

View user profile http://hafaazmuslimislami.blogspot.com

Back to top Go down

Re: PM Jangan Cabar Rakyat!!

Post by koala oren on Sat Jun 14, 2008 11:29 am

biasa la org atas mn nak ambik tahu sgt psl org bawah2 ni...yg pntg hujung bulan gaji msk..

koala oren

Posts : 192
Join date : 2008-05-26
Location : oren world

View user profile

Back to top Go down

Re: PM Jangan Cabar Rakyat!!

Post by HafaazMuslim on Sat Jun 14, 2008 12:06 pm

Yg kerajaan byk mmbazir..
Rakyat pulak kena tanggung...

_________________
WebSite Ana >>>>>
http://hafaazmuslimislami.blogspot.com

-Walakin kunu Rabbaniyyin
-Ihfazh Allah Yahfazhka



"Ssungguhnya solatku,ibadatku,cintaku,hidupku,dan matiku, hanya kerana Allah S.W.T.,Tuhan Seluruh Alam yang mentakdir menentukan segala2nya"
avatar
HafaazMuslim

Posts : 460
Join date : 2008-05-25
Age : 97
Location : Kompleks Balai Islam, KL

View user profile http://hafaazmuslimislami.blogspot.com

Back to top Go down

Re: PM Jangan Cabar Rakyat!!

Post by Detective on Sat Jun 14, 2008 3:47 pm

Kerajaan ni xabih menyusahkan rakyat!! Sedar la ckt. Cuba pergi ke kawasan parkampungan, tepi pantai, setinggan, etc. Cuba mendalami kepayahan mereka dalam menjalani hidup ni. Byk yg merempat di tanah air sendiri!!

_________________
SESEORANG YANG TAKUT UNTUK MEMBUAT KESILAPAN TIDAK AKAN MENEMUI SESUATU YANG MENAKJUBKAN!!
avatar
Detective
Admin

Posts : 270
Join date : 2008-05-19
Age : 27
Location : 18500, Machang

View user profile http://dakwah.motionsforum.com

Back to top Go down

Re: PM Jangan Cabar Rakyat!!

Post by HafaazMuslim on Sat Jun 14, 2008 10:15 pm

Ntah knp dgn kerajaan...
Sngja buat rakyat menderita...
Xsepatutnya kerajaan mmbebankan rakyat.

_________________
WebSite Ana >>>>>
http://hafaazmuslimislami.blogspot.com

-Walakin kunu Rabbaniyyin
-Ihfazh Allah Yahfazhka



"Ssungguhnya solatku,ibadatku,cintaku,hidupku,dan matiku, hanya kerana Allah S.W.T.,Tuhan Seluruh Alam yang mentakdir menentukan segala2nya"
avatar
HafaazMuslim

Posts : 460
Join date : 2008-05-25
Age : 97
Location : Kompleks Balai Islam, KL

View user profile http://hafaazmuslimislami.blogspot.com

Back to top Go down

Re: PM Jangan Cabar Rakyat!!

Post by budak_kecik90 on Sun Jun 15, 2008 1:19 am

aku plik tol la...dorg wat ape ngn duit elaun tu byk2??
nak kata berpoya-poya...ada masa ke??
bleh bwk mati ke duit tu??
dala tibai duit mak bapak aku!!
avatar
budak_kecik90

Posts : 425
Join date : 2008-05-27
Age : 26
Location : fi kulli makan...

View user profile

Back to top Go down

Re: PM Jangan Cabar Rakyat!!

Post by HafaazMuslim on Sun Jun 15, 2008 1:49 pm

Ntahlah...Kesianlah kt rakyat...
Ramai pmimpin, dpt byk duit, sng lenanglah...
Dorg xtau, kepayahan rakyat...
Myb dorg ni, biar rakyat mnderita, janji dorg dpt duit byk stiap bulan...
(Duit rakyat..... Shocked )

_________________
WebSite Ana >>>>>
http://hafaazmuslimislami.blogspot.com

-Walakin kunu Rabbaniyyin
-Ihfazh Allah Yahfazhka



"Ssungguhnya solatku,ibadatku,cintaku,hidupku,dan matiku, hanya kerana Allah S.W.T.,Tuhan Seluruh Alam yang mentakdir menentukan segala2nya"
avatar
HafaazMuslim

Posts : 460
Join date : 2008-05-25
Age : 97
Location : Kompleks Balai Islam, KL

View user profile http://hafaazmuslimislami.blogspot.com

Back to top Go down

Re: PM Jangan Cabar Rakyat!!

Post by budak_kecik90 on Sun Jun 15, 2008 11:10 pm

iye....
ana nk ckp psal byrn rebat tu plak...same je....
kita dpt duit nnt akan b'balik kt kerajaan blik...
ye la...duit tu kte wt byr cukai...ISI MINYAK....
avatar
budak_kecik90

Posts : 425
Join date : 2008-05-27
Age : 26
Location : fi kulli makan...

View user profile

Back to top Go down

Re: PM Jangan Cabar Rakyat!!

Post by bAlQis_aIna on Wed Jun 25, 2008 1:15 pm

duit rebat 2 dpt bpe je.. minyak harus digunakan utk menggerakkan kenderaan.. kalau sehari dah guna mnyak rm50.. ps2 nk mkn lg.. brg2 kperluan lg.. baru amik rinie duit rebat 2, rinie jgk hbeh duit 2.. x berbaloi lgsung.. kurgkan myk, maka suma brg akan turun harga.. punca utama, myk.. bekalan yg sgt2 diperlukan.. Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
avatar
bAlQis_aIna

Posts : 78
Join date : 2008-06-09
Age : 28
Location : Malaysia

View user profile

Back to top Go down

Re: PM Jangan Cabar Rakyat!!

Post by Detective on Sat Jun 28, 2008 6:19 pm

Minyak naik sebab pasaran luar... Ana rasa Pak Lah bukan sengaja naikkan minyak..

Negara lain pun hadapi jugak krisis minyak..

_________________
SESEORANG YANG TAKUT UNTUK MEMBUAT KESILAPAN TIDAK AKAN MENEMUI SESUATU YANG MENAKJUBKAN!!
avatar
Detective
Admin

Posts : 270
Join date : 2008-05-19
Age : 27
Location : 18500, Machang

View user profile http://dakwah.motionsforum.com

Back to top Go down

Re: PM Jangan Cabar Rakyat!!

Post by budak_kecik90 on Sun Jun 29, 2008 6:31 pm

tp 'alimin...
sekalipun ikut pasaran luar...
keraajaan bleh kurangkan hrga tu...
bantu rakyat sikit...
kan duit kerajaan byk...
avatar
budak_kecik90

Posts : 425
Join date : 2008-05-27
Age : 26
Location : fi kulli makan...

View user profile

Back to top Go down

Re: PM Jangan Cabar Rakyat!!

Post by Detective on Sat Jul 05, 2008 4:14 pm

dah kerajaan nak bankrap, nak wat cam ner??

Kan bagus kalau gaji pm di kurang kan..

_________________
SESEORANG YANG TAKUT UNTUK MEMBUAT KESILAPAN TIDAK AKAN MENEMUI SESUATU YANG MENAKJUBKAN!!
avatar
Detective
Admin

Posts : 270
Join date : 2008-05-19
Age : 27
Location : 18500, Machang

View user profile http://dakwah.motionsforum.com

Back to top Go down

Re: PM Jangan Cabar Rakyat!!

Post by HafaazMuslim on Sat Jul 05, 2008 8:25 pm

'alimin wrote:dah kerajaan nak bankrap, nak wat cam ner??

Kan bagus kalau gaji pm di kurang kan..

Bukan pm je.
Tp jugak pemimpin2 yg lain..
Gaji dorg banyak..
Elaun, n lain2 lagi..
Dalam erti kata lain, membazir..Xboleh bawak ke kubur pun..
Em.
Pasal duit rebat tu, walaupun sikit dan akan kmbali kpd mereka balik, alhamdulillah, skurang2nya dapat juga drpd xdapat..

_________________
WebSite Ana >>>>>
http://hafaazmuslimislami.blogspot.com

-Walakin kunu Rabbaniyyin
-Ihfazh Allah Yahfazhka



"Ssungguhnya solatku,ibadatku,cintaku,hidupku,dan matiku, hanya kerana Allah S.W.T.,Tuhan Seluruh Alam yang mentakdir menentukan segala2nya"
avatar
HafaazMuslim

Posts : 460
Join date : 2008-05-25
Age : 97
Location : Kompleks Balai Islam, KL

View user profile http://hafaazmuslimislami.blogspot.com

Back to top Go down

Re: PM Jangan Cabar Rakyat!!

Post by koala oren on Sun Jul 06, 2008 3:59 pm

tuduh org mcm2..bila turn diaorg pak kn tuduh..pandai plak nak guna ayat AL_QURAN la apa la..duit rakyat seme diaorg tibai..dh jd mcm ni..br nak berjimat..kpl kucing diaorg la...

koala oren

Posts : 192
Join date : 2008-05-26
Location : oren world

View user profile

Back to top Go down

Re: PM Jangan Cabar Rakyat!!

Post by HafaazMuslim on Sun Jul 06, 2008 9:37 pm

koala oren wrote:tuduh org mcm2..bila turn diaorg pak kn tuduh..pandai plak nak guna ayat AL_QURAN la apa la..duit rakyat seme diaorg tibai..dh jd mcm ni..br nak berjimat..kpl kucing diaorg la...

Kpl Kucing pulak anta tibai.
Kucing lagi pandai..hehe

_________________
WebSite Ana >>>>>
http://hafaazmuslimislami.blogspot.com

-Walakin kunu Rabbaniyyin
-Ihfazh Allah Yahfazhka



"Ssungguhnya solatku,ibadatku,cintaku,hidupku,dan matiku, hanya kerana Allah S.W.T.,Tuhan Seluruh Alam yang mentakdir menentukan segala2nya"
avatar
HafaazMuslim

Posts : 460
Join date : 2008-05-25
Age : 97
Location : Kompleks Balai Islam, KL

View user profile http://hafaazmuslimislami.blogspot.com

Back to top Go down

Re: PM Jangan Cabar Rakyat!!

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum