Gaji Menteri vs Seruan 'ubah gaya hidup rakyat'!!

Page 2 of 2 Previous  1, 2

View previous topic View next topic Go down

Re: Gaji Menteri vs Seruan 'ubah gaya hidup rakyat'!!

Post by mazri on Thu Jun 26, 2008 11:04 pm

budak_kecik90 wrote:haha...ad geng gak upenye kat sini...igt ana n hafaazmuslim je yg selalu lpaskan gram...
btul 2 mazri,kite peram telur busuk cmpak kt dpn pntu pejabat dorg!!

bukan setakat tu je budak kecik, baling kat muka diaorang. Menteri jahanam bin durjana macam ni memang patut diajar & "dipijak kepalanya"!

mazri

Posts : 11
Join date : 2008-05-25
Age : 29
Location : Di bawah naungan Ilahi

View user profile

Back to top Go down

Re: Gaji Menteri vs Seruan 'ubah gaya hidup rakyat'!!

Post by HafaazMuslim on Sat Jun 28, 2008 12:59 pm

Lieza wrote:Cuba kita fikirkan, kita tertindas di negara sendiri dengan harga minyak dan barangan keperluan harian melambung tinggi. Kenapa kita kena ubah gaya hidup sedangkan kita sebelum ini pun ibarat kais pagi makan pagi dan kais petang makan petang. Adakah kita hendak ubah gaya hidup kita kepada orang2 mengemis? Adakah adil dan saksama sesebuah kerajaan yang gaji menterinya beribu2 dan masih lagi ada orang termiskin di negara tersebut?
Sebenarnya masih banyak persoalan yang belum pasti jawapannya?

Mgkin pntingkan diri..Sebab tu jadi begini.
Sepatutnya mereka yg patut ubah gaya hidup mrka tu..
Hm..

_________________
WebSite Ana >>>>>
http://hafaazmuslimislami.blogspot.com

-Walakin kunu Rabbaniyyin
-Ihfazh Allah Yahfazhka



"Ssungguhnya solatku,ibadatku,cintaku,hidupku,dan matiku, hanya kerana Allah S.W.T.,Tuhan Seluruh Alam yang mentakdir menentukan segala2nya"
avatar
HafaazMuslim

Posts : 460
Join date : 2008-05-25
Age : 97
Location : Kompleks Balai Islam, KL

View user profile http://hafaazmuslimislami.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Gaji Menteri vs Seruan 'ubah gaya hidup rakyat'!!

Post by Detective on Sat Jun 28, 2008 5:13 pm

Kita tgk je apa akan terjadi kpd negara msia nie..

_________________
SESEORANG YANG TAKUT UNTUK MEMBUAT KESILAPAN TIDAK AKAN MENEMUI SESUATU YANG MENAKJUBKAN!!
avatar
Detective
Admin

Posts : 270
Join date : 2008-05-19
Age : 27
Location : 18500, Machang

View user profile http://dakwah.motionsforum.com

Back to top Go down

Re: Gaji Menteri vs Seruan 'ubah gaya hidup rakyat'!!

Post by HafaazMuslim on Sat Jun 28, 2008 9:51 pm

Boleh ke tgk je?
Oh..Ye.Btullah..
Kalu cakap lebih2 kang macam2 pulak jadi nti..Ish...
AstaghfirullahHafaaz

_________________
WebSite Ana >>>>>
http://hafaazmuslimislami.blogspot.com

-Walakin kunu Rabbaniyyin
-Ihfazh Allah Yahfazhka



"Ssungguhnya solatku,ibadatku,cintaku,hidupku,dan matiku, hanya kerana Allah S.W.T.,Tuhan Seluruh Alam yang mentakdir menentukan segala2nya"
avatar
HafaazMuslim

Posts : 460
Join date : 2008-05-25
Age : 97
Location : Kompleks Balai Islam, KL

View user profile http://hafaazmuslimislami.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Gaji Menteri vs Seruan 'ubah gaya hidup rakyat'!!

Post by budak_kecik90 on Sun Jun 29, 2008 6:19 pm

nak tggu n lihat je??
abih la..
avatar
budak_kecik90

Posts : 425
Join date : 2008-05-27
Age : 26
Location : fi kulli makan...

View user profile

Back to top Go down

Re: Gaji Menteri vs Seruan 'ubah gaya hidup rakyat'!!

Post by HafaazMuslim on Sun Jun 29, 2008 10:01 pm

Agak kelakar bila dorg minta rakyat ubah gaya hidup..
Agak2 kalu yg mmg xbkemampuan, boleh ke ubah lagi, gaya hidup mreka?Padahal pemimpin2 ngara kita ramai yg kaya raya..Brsenang lenang..Sepatutnya mreka lebih pentingkan rakyat...

_________________
WebSite Ana >>>>>
http://hafaazmuslimislami.blogspot.com

-Walakin kunu Rabbaniyyin
-Ihfazh Allah Yahfazhka



"Ssungguhnya solatku,ibadatku,cintaku,hidupku,dan matiku, hanya kerana Allah S.W.T.,Tuhan Seluruh Alam yang mentakdir menentukan segala2nya"
avatar
HafaazMuslim

Posts : 460
Join date : 2008-05-25
Age : 97
Location : Kompleks Balai Islam, KL

View user profile http://hafaazmuslimislami.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Gaji Menteri vs Seruan 'ubah gaya hidup rakyat'!!

Post by HafaazMuslim on Sun Jun 29, 2008 10:02 pm

Mereka senang cakap macam tu cz hidup pun sgt9 senang.

_________________
WebSite Ana >>>>>
http://hafaazmuslimislami.blogspot.com

-Walakin kunu Rabbaniyyin
-Ihfazh Allah Yahfazhka



"Ssungguhnya solatku,ibadatku,cintaku,hidupku,dan matiku, hanya kerana Allah S.W.T.,Tuhan Seluruh Alam yang mentakdir menentukan segala2nya"
avatar
HafaazMuslim

Posts : 460
Join date : 2008-05-25
Age : 97
Location : Kompleks Balai Islam, KL

View user profile http://hafaazmuslimislami.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Gaji Menteri vs Seruan 'ubah gaya hidup rakyat'!!

Post by koala oren on Fri Jul 04, 2008 8:07 am

pemimpin tlg jg rakyat..buka jg perut sndr..

koala oren

Posts : 192
Join date : 2008-05-26
Location : oren world

View user profile

Back to top Go down

Re: Gaji Menteri vs Seruan 'ubah gaya hidup rakyat'!!

Post by HafaazMuslim on Fri Jul 04, 2008 11:25 am

Pada zaman Saidina Umar Abdul Aziz, xda sorg pun rakyatnya yg layak menerima zakat baitulmal..
Tapi beliau sndri, hidup secara sederhana..
Dalam erti kata lain, mmg blh dikatakan miskin..

_________________
WebSite Ana >>>>>
http://hafaazmuslimislami.blogspot.com

-Walakin kunu Rabbaniyyin
-Ihfazh Allah Yahfazhka



"Ssungguhnya solatku,ibadatku,cintaku,hidupku,dan matiku, hanya kerana Allah S.W.T.,Tuhan Seluruh Alam yang mentakdir menentukan segala2nya"
avatar
HafaazMuslim

Posts : 460
Join date : 2008-05-25
Age : 97
Location : Kompleks Balai Islam, KL

View user profile http://hafaazmuslimislami.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Gaji Menteri vs Seruan 'ubah gaya hidup rakyat'!!

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 2 of 2 Previous  1, 2

View previous topic View next topic Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum