Pemimpin Negara Malaysia Jadid!!!

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Go down

Pemimpin Negara Malaysia Jadid!!!

Post by alkhalifatullah on Sat May 31, 2008 4:34 pm

assalamualaikum w.b.t............

negara kita sekarang memang sudah mencapai tahap membanggakan, tetapi msalahnya skang pemampin itu sendiri sebaliknya x membanggakan.. apa ni???

alkhalifatullah

Posts : 2
Join date : 2008-05-31
Age : 25
Location : Qlate Serambi Mekoh

View user profile

Back to top Go down

Re: Pemimpin Negara Malaysia Jadid!!!

Post by HafaazMuslim on Sat May 31, 2008 6:48 pm

alkhalifatullah wrote:assalamualaikum w.b.t............

negara kita sekarang memang sudah mencapai tahap membanggakan, tetapi msalahnya skang pemampin itu sendiri sebaliknya x membanggakan.. apa ni???

WA'ALAIKUMUSSALAM WARAHMATULLAHI WABARAKATUH...
Em..Betul...Alhamdulillah...Negara kita kini dah mncapai tahap mmbanggakan..Tetapi...Ramai pemimpin2 Malaysia ni xmembanggakan..Ini fakta..
Yg pertama,
Pandai mnjadi pmimpin semua, tetapi isteri sorg pun xboleh nk dipimpin..Contoh, tudung hilang...
Yg Kedua,
Pemimpin2 wanita..Contoh, ramai sgtlah yg nmpak aurat..Xpakai tudung.Tapi agamanya Islam..Macam mana, tu?
Sepatutnya peminpin2 kita perlu bijak dan menitikberatkan dalam hal2 agama..
Yg ketiga,
Pemimpin2 yg bijak dalam agama, yg mmg padan mnjadi pemimpin2 kita, selalu diperlekehkan..
Yg keempat, ada yg memprmain2kan agama...
avatar
HafaazMuslim

Posts : 460
Join date : 2008-05-25
Age : 97
Location : Kompleks Balai Islam, KL

View user profile http://hafaazmuslimislami.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Pemimpin Negara Malaysia Jadid!!!

Post by HafaazMuslim on Sat May 31, 2008 6:49 pm

Macam2 lagilah...
Peliklah org skrg...

JANGAN MENANGIS SEKIRANYA KAMU DIPIMPIN OLEH ALIM ULAMA..
TETAPI MENANGISLAH KAMU SEKIRANYA KAMU TIDAK DIPIMPIN OLEH AHLINYA...
Crying or Very sad

LUAHAN HATI..HUK3
avatar
HafaazMuslim

Posts : 460
Join date : 2008-05-25
Age : 97
Location : Kompleks Balai Islam, KL

View user profile http://hafaazmuslimislami.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Pemimpin Negara Malaysia Jadid!!!

Post by koala oren on Sun Jun 01, 2008 12:52 am

betul ckp bro hafaaz muslim..setuju sgt2..

koala oren

Posts : 192
Join date : 2008-05-26
Location : oren world

View user profile

Back to top Go down

Re: Pemimpin Negara Malaysia Jadid!!!

Post by HafaazMuslim on Sun Jun 01, 2008 12:03 pm

koala oren wrote:betul ckp bro hafaaz muslim..setuju sgt2..

Salam...Alhamdulillah...Terima kasih...
Skrg pun pemimpin2 ada yg kena inilah, itulah, semua perbuatan yg xbaik...hee....macam2
avatar
HafaazMuslim

Posts : 460
Join date : 2008-05-25
Age : 97
Location : Kompleks Balai Islam, KL

View user profile http://hafaazmuslimislami.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Pemimpin Negara Malaysia Jadid!!!

Post by budak_kecik90 on Sun Jun 01, 2008 1:32 pm

malaysia pengerusi OIC...
negara luar tgk pmimpin nye je...
tgk skali bininye!!br korg tau...
eee....ptutnye bg la pmimpin lain...
iran ke...presiden ahmadinejad tu...
bush pn tkut ngn die...
avatar
budak_kecik90

Posts : 425
Join date : 2008-05-27
Age : 26
Location : fi kulli makan...

View user profile

Back to top Go down

Re: Pemimpin Negara Malaysia Jadid!!!

Post by Detective on Sun Jun 01, 2008 4:43 pm

Ya. Ana pun x tau nak cakap macam mana lagi. Apa lah masa depan negara kita jika kita dipimpin oleh seorang pemimpin yg tidak memberatkan soal agama. Sesebuah negara itu musnah akibat dari pemimpin itu sendiri. Buktinya, cuba kita baca kisah kerajaan Islam dahulu kala. Apakah faktor kejatuhan kerajaan tersebut?

Tidak lain, tidak bukan salah satu faktornya pemimpin tidak menitkberatkan soal agama.

_________________
SESEORANG YANG TAKUT UNTUK MEMBUAT KESILAPAN TIDAK AKAN MENEMUI SESUATU YANG MENAKJUBKAN!!
avatar
Detective
Admin

Posts : 270
Join date : 2008-05-19
Age : 27
Location : 18500, Machang

View user profile http://dakwah.motionsforum.com

Back to top Go down

Re: Pemimpin Negara Malaysia Jadid!!!

Post by faah on Sun Jun 01, 2008 5:10 pm

HafaazMuslim wrote:Macam2 lagilah...
Peliklah org skrg...

JANGAN MENANGIS SEKIRANYA KAMU DIPIMPIN OLEH ALIM ULAMA..
TETAPI MENANGISLAH KAMU SEKIRANYA KAMU TIDAK DIPIMPIN OLEH AHLINYA...
Crying or Very sad

LUAHAN HATI..HUK3

ye betul 2..
TAKBIR! ALLAHU AKBAR!!!

faah

Posts : 35
Join date : 2008-05-31
Age : 24
Location : Ardu Allah

View user profile http://www.faahislamic.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Pemimpin Negara Malaysia Jadid!!!

Post by HafaazMuslim on Sun Jun 01, 2008 10:13 pm

MinAdmin wrote:Ya. Ana pun x tau nak cakap macam mana lagi. Apa lah masa depan negara kita jika kita dipimpin oleh seorang pemimpin yg tidak memberatkan soal agama. Sesebuah negara itu musnah akibat dari pemimpin itu sendiri. Buktinya, cuba kita baca kisah kerajaan Islam dahulu kala. Apakah faktor kejatuhan kerajaan tersebut?

Tidak lain, tidak bukan salah satu faktornya pemimpin tidak menitkberatkan soal agama.

Salam...
Alhamdulillah...Betul tu....
Ada gambar2 yg ana tgk, dua org pemimpin kita ni, berpegangan tgn dgn pmpn...Pgg pinggang, dan lain2...
Jwatan mereka sgt besar...Astaghfirullahal'azim...Macam tu ke, pemimpin? Yg malangnya kita yg beragama Islam ni, diperintah oleh pemimpin2 yg macam tu... No No No
avatar
HafaazMuslim

Posts : 460
Join date : 2008-05-25
Age : 97
Location : Kompleks Balai Islam, KL

View user profile http://hafaazmuslimislami.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Pemimpin Negara Malaysia Jadid!!!

Post by Lieza on Mon Jun 02, 2008 5:04 pm

MinAdmin wrote:Ya. Ana pun x tau nak cakap macam mana lagi. Apa lah masa depan negara kita jika kita dipimpin oleh seorang pemimpin yg tidak memberatkan soal agama. Sesebuah negara itu musnah akibat dari pemimpin itu sendiri. Buktinya, cuba kita baca kisah kerajaan Islam dahulu kala. Apakah faktor kejatuhan kerajaan tersebut?

Tidak lain, tidak bukan salah satu faktornya pemimpin tidak menitkberatkan soal agama.

Ana setuju Very Happy
Mungkin mereka tak sedar lagi Smile
avatar
Lieza

Posts : 136
Join date : 2008-05-28
Age : 33
Location : Kuala Lumpur

View user profile

Back to top Go down

Re: Pemimpin Negara Malaysia Jadid!!!

Post by budak_kecik90 on Tue Jun 03, 2008 1:41 pm

HafaazMuslim wrote:Macam2 lagilah...
Peliklah org skrg...

JANGAN MENANGIS SEKIRANYA KAMU DIPIMPIN OLEH ALIM ULAMA..
TETAPI MENANGISLAH KAMU SEKIRANYA KAMU TIDAK DIPIMPIN OLEH AHLINYA...
Crying or Very sad

LUAHAN HATI..HUK3

yup
MALAYSIA AKAN AMAN SEJAHTERA JIKA DIPIMPIN OLEH ULAMA'
avatar
budak_kecik90

Posts : 425
Join date : 2008-05-27
Age : 26
Location : fi kulli makan...

View user profile

Back to top Go down

Re: Pemimpin Negara Malaysia Jadid!!!

Post by HafaazMuslim on Tue Jun 03, 2008 10:50 pm

budak_kecik90 wrote:
HafaazMuslim wrote:Macam2 lagilah...
Peliklah org skrg...

JANGAN MENANGIS SEKIRANYA KAMU DIPIMPIN OLEH ALIM ULAMA..
TETAPI MENANGISLAH KAMU SEKIRANYA KAMU TIDAK DIPIMPIN OLEH AHLINYA...
Crying or Very sad

LUAHAN HATI..HUK3

yup
MALAYSIA AKAN AMAN SEJAHTERA JIKA DIPIMPIN OLEH ULAMA'

APABILA ISLAM AKAN MNJADI GEMILANG, XLAMA LAGI..
INSYAALLAH...
avatar
HafaazMuslim

Posts : 460
Join date : 2008-05-25
Age : 97
Location : Kompleks Balai Islam, KL

View user profile http://hafaazmuslimislami.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Pemimpin Negara Malaysia Jadid!!!

Post by Lieza on Wed Jun 04, 2008 6:58 pm

Kemenangan Islam adalah janji Allah
Yakinlah dengan janjiNya
avatar
Lieza

Posts : 136
Join date : 2008-05-28
Age : 33
Location : Kuala Lumpur

View user profile

Back to top Go down

Re: Pemimpin Negara Malaysia Jadid!!!

Post by ultraiman on Thu Jun 05, 2008 5:00 pm

Lieza wrote:Kemenangan Islam adalah janji Allah
Yakinlah dengan janjiNya

TAKBIR!!
kite tunggu jew..
tp jgn lupe berjuang!!
berjihad!!
klu x,
sampai bebile pon,
x sampai..
x gitu??
Very Happy
avatar
ultraiman

Posts : 32
Join date : 2008-05-27

View user profile

Back to top Go down

Re: Pemimpin Negara Malaysia Jadid!!!

Post by Detective on Sun Jun 08, 2008 2:05 pm

HafaazMuslim wrote:
MinAdmin wrote:Ya. Ana pun x tau nak cakap macam mana lagi. Apa lah masa depan negara kita jika kita dipimpin oleh seorang pemimpin yg tidak memberatkan soal agama. Sesebuah negara itu musnah akibat dari pemimpin itu sendiri. Buktinya, cuba kita baca kisah kerajaan Islam dahulu kala. Apakah faktor kejatuhan kerajaan tersebut?

Tidak lain, tidak bukan salah satu faktornya pemimpin tidak menitkberatkan soal agama.

Salam...
Alhamdulillah...Betul tu....
Ada gambar2 yg ana tgk, dua org pemimpin kita ni, berpegangan tgn dgn pmpn...Pgg pinggang, dan lain2...
Jwatan mereka sgt besar...Astaghfirullahal'azim...Macam tu ke, pemimpin? Yg malangnya kita yg beragama Islam ni, diperintah oleh pemimpin2 yg macam tu... No No No

Ana pun dah tgk dah. Bersalam dgn wanita ajnabi. Mungkin pemimpin kita boleh bagi alasan bahawa wanita tu yg hulurkan tangan, kalau x sambut nanti wanita tu yg malu. Tp, apa alasan pemimpin kita sampai pegang2 bahu wanita ajnabi, boleh lagi bermesra2, x tau lar. Harap pemimpin kita sedar nanti.

Kalau antum nak buat kritikan, aduan , cadangn, @ lain2, boleh lar kemukakan di www.warkahuntukpm.com.my

_________________
SESEORANG YANG TAKUT UNTUK MEMBUAT KESILAPAN TIDAK AKAN MENEMUI SESUATU YANG MENAKJUBKAN!!
avatar
Detective
Admin

Posts : 270
Join date : 2008-05-19
Age : 27
Location : 18500, Machang

View user profile http://dakwah.motionsforum.com

Back to top Go down

Re: Pemimpin Negara Malaysia Jadid!!!

Post by iera_cute on Sun Jun 08, 2008 2:17 pm

koala oren wrote:betul ckp bro hafaaz muslim..setuju sgt2..

assalamualaikum... err..hafaazmuslim ni perempuan..bkn bro..tp sister... eheh..
avatar
iera_cute

Posts : 66
Join date : 2008-06-07
Age : 28
Location : anywhere in earth

View user profile

Back to top Go down

Re: Pemimpin Negara Malaysia Jadid!!!

Post by iera_cute on Sun Jun 08, 2008 2:25 pm

assalamualaikum... iera pun dh tgk gmbr tu.. MinAdmin, biarlh wanita tu malu bila tangan yang dihulurnya tak disalam PM..mana nk? nk biarkan wanita tu malu atau nk azab neraka.. patutnya PM refuse saja salam itu..itu boleh membuktikan negara kita tegas dalam syariat islam... tak begitu?
avatar
iera_cute

Posts : 66
Join date : 2008-06-07
Age : 28
Location : anywhere in earth

View user profile

Back to top Go down

Re: Pemimpin Negara Malaysia Jadid!!!

Post by Silantra on Sun Jun 08, 2008 2:41 pm

Org daLam UMNO sendiri suh Paklah berunduur....menyampah siot...keji dpt pemimpin cmtu

Silantra

Posts : 6
Join date : 2008-06-08

View user profile

Back to top Go down

Re: Pemimpin Negara Malaysia Jadid!!!

Post by iera_cute on Sun Jun 08, 2008 2:52 pm

hmm..
avatar
iera_cute

Posts : 66
Join date : 2008-06-07
Age : 28
Location : anywhere in earth

View user profile

Back to top Go down

Re: Pemimpin Negara Malaysia Jadid!!!

Post by iera_cute on Sun Jun 08, 2008 2:52 pm

assalamualaikum...huhu...mesti Pak Lah tengah stress...
avatar
iera_cute

Posts : 66
Join date : 2008-06-07
Age : 28
Location : anywhere in earth

View user profile

Back to top Go down

Re: Pemimpin Negara Malaysia Jadid!!!

Post by Silantra on Sun Jun 08, 2008 2:56 pm

iera_cute wrote:assalamualaikum...huhu...mesti Pak Lah tengah stress...

mmg stress pun... dapat sumber dari kwn, dia kne serang kat beberapa Majlis UMNO...dan ada diantaranya aku ada disitu...padan muka

Silantra

Posts : 6
Join date : 2008-06-08

View user profile

Back to top Go down

Re: Pemimpin Negara Malaysia Jadid!!!

Post by iera_cute on Sun Jun 08, 2008 3:09 pm

..dia tgh keliru kut..nk pilih pgkat, kuasa, harta atau ltk jwtn... biar dia wt kptsn.. hehe
avatar
iera_cute

Posts : 66
Join date : 2008-06-07
Age : 28
Location : anywhere in earth

View user profile

Back to top Go down

Re: Pemimpin Negara Malaysia Jadid!!!

Post by Detective on Sun Jun 08, 2008 3:47 pm

iera_cute wrote:assalamualaikum... iera pun dh tgk gmbr tu.. MinAdmin, biarlh wanita tu malu bila tangan yang dihulurnya tak disalam PM..mana nk? nk biarkan wanita tu malu atau nk azab neraka.. patutnya PM refuse saja salam itu..itu boleh membuktikan negara kita tegas dalam syariat islam... tak begitu?

Maksud ana, mungkin itu lar alasan PM kita. Sebab tu dia sambut tgn pelakon tu. Apa nak jadi ni?

_________________
SESEORANG YANG TAKUT UNTUK MEMBUAT KESILAPAN TIDAK AKAN MENEMUI SESUATU YANG MENAKJUBKAN!!
avatar
Detective
Admin

Posts : 270
Join date : 2008-05-19
Age : 27
Location : 18500, Machang

View user profile http://dakwah.motionsforum.com

Back to top Go down

Re: Pemimpin Negara Malaysia Jadid!!!

Post by iera_cute on Sun Jun 08, 2008 3:49 pm

hmm pening iera pikirkn menteri2 kita ni...
avatar
iera_cute

Posts : 66
Join date : 2008-06-07
Age : 28
Location : anywhere in earth

View user profile

Back to top Go down

Re: Pemimpin Negara Malaysia Jadid!!!

Post by Detective on Sun Jun 08, 2008 4:40 pm

Pening? X payah pening2. hehe. anti cuba lah bukak website ni
www.warkahuntukpm.com.my

_________________
SESEORANG YANG TAKUT UNTUK MEMBUAT KESILAPAN TIDAK AKAN MENEMUI SESUATU YANG MENAKJUBKAN!!
avatar
Detective
Admin

Posts : 270
Join date : 2008-05-19
Age : 27
Location : 18500, Machang

View user profile http://dakwah.motionsforum.com

Back to top Go down

Re: Pemimpin Negara Malaysia Jadid!!!

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum